Zvíkovec 2023

15. 09. 2023

Pondělí
Ráno 11. 9. jsme se sešli normálně ve škole. Vašek s Tomášem přijeli na kole z Krt. Všichni jsme byli natěšení a plní očekávání, o to víc jsme byli překvapení, že někteří nedorazili vůbec, ačkoliv jsme jeli zdarma, vše bylo hrazeno z projektu. Naložili jsme tašky, vzduchovky, sportovní a jiné věci na káru, kterou přistavila paní uč. Valchářová, byli jsme poučení, jak se chovat, a rozdělili se na dvě skupiny. My cyklisté oblékli reflexní vesty a vyrazili s panem učitelem Peckou a paní učitelkou Doležalovou do Čisté, kde byla první zastávka. Chvilku poté jsme vyrazili na Krakovec, kde jsme se měli všichni zase sejít. Pěšáci s paní učitelkou Konířovou a naší novou asistentkou paní Rabasovou jeli vlakem do Rakovníka a z Rakovníka autobusem. Protože přijeli dřív, čekali ve stínu pod stromem na nás.
Na Krakovci jsme měli prohlídku s výkladem, soutěžili a zvedali kamenné koule (neuzvedli).
Pak už jsme vyrazili směr Zvíkovec. Dělali jsme jen krátké přestávky na pití. Do tábořiště jsme dorazili dřív než pěšáci, vynosili věci z káry a šli se vykoupat a hrát hry. Pěšáci si udělali větší pauzu na Machově mlýně, kde se nasvačili a osvěžili kofolou. Za námi dorazili před večeří a byli celí zmáchaní, protože přes brody chodili v botách, i když tam byly lávky. Když jsme se ubytovali, honem se ještě jednou vykoupali, odevzdali jsme mobily a běželi jsme na večeři (kuře s bramborem). Po večeři byl první vědomostní kvíz – o Krakovci a vyráběli jsme si své erby na chatky.

(chatka č. 5 - Vicky, Bára, Nela)

Úterý 12. 9.
Den začal budíčkem v 7.30 hod. Někdo vstával dřív, protože ho vzbudil křik nedočkavých. Kdo chtěl, mohl se jít s panem učitelem vykoupat do Berounky. V 8.00 byla rozcvička, kterou vedla chatka č. 5. V 8.30 nás čekala snídaně (párek s chlebem). Po snídani jsme odprezentovali erby chatek a vyrazili do nedalekého bývalého mlýna, dnes malé vodní elektrárny, kde jsme se dozvěděli spoustu zajímavých věcí, třeba že tam zavítal i Tomáš Garrigue Masaryk. Potom jsme se šli vykoupat a lovili jsme malé rybičky. Rozdělili jsme se na dvě skupiny, které se po obědě vyměnily. Jedna skupina měla s paní učitelkou Doležalovou topografii a druhá s panem učitelem botanickou exkurzi. K obědu bylo knedlo, vepřo, zelo a pórková nebo česneková polívka, následoval krátký polední odpočinek.
Po obědě se obě skupiny vystřídaly, zase jsme se běželi vykoupat a pak jsme stříleli ze vzduchovek.
Po střelbě nás čekalo překvapení, přijeli pan učitel Knapp a paní učitelka Knappová. Střídavě jsme hráli badminton, plnili test – poznávačku stromů a užívali volna a sluníčka. Po večeři (ptáček s rýží) jsme zavolali rodičům, odevzdali telefony, zahráli si přehazovanou a šli psát vědomostní kvízy o mlýně a topografii. Pak jsme hráli v jídelně hru „nemocná zvířátka“ a večer nám paní učitelka Konířová četla.
Když jsme se umyli a vyčistili si zuby, zalezli jsme do postýlek a hned spali.

(chatka č. 6 - Miluška, Erika)

Středa 13. 9.
Budíček (dneska už nikdo nevstával dřív), Berounka, rozcvička (chatka č. 6), snídaně (vánočka a kakao) měly stejný průběh jako včera, následný program už byl jiný. Hned po snídani jsme si rozdali diplomy za včerejšek, dostali svačinu na celý den, sbalili batůžky a vyrazili do Skryjí. Zvážili jsme se v Hradišti (i s batohy jsme neměli ani tunu) a 2x zastavili na svačinu. Když jsme došli ke Skryjským jezírkům, vykoupali jsme se, najedli a šli do Skryjí do muzea trilobitů. Tam se nejvíc líbilo Tomášovi. V nedaleké hospůdce jsme si dali nanuk a učitelé kafíčko a pan učitel nás zavedl na stráň, kde jsme si mohli najít vlastního trilobita. Někteří z nás si nesli v batůžku malé kladívko, a tak nám šlo ťukání a hledání pěkně od ruky.
Cestou zpátky nás v lese překvapil déšť, ale než jsme vyndali pláštěnky, bylo po dešti.
Došli jsme dost unavení, chvíli jsme odpočívali a pak byla večeře (špagety). Po večeři jsme zavolali rodičům a přišel pan myslivec na krátkou přednášku. Poté následoval oblíbený kvíz tentokrát s tématikou J. Barrande a trilobiti. Brzy byla tma, tak jsme si ještě chvíli hráli a pak zalezli do chatek a šli spát.

(chatka č. 2 – Marťa, Nikča, Sofča)

Čtvrtek 14. 9.
Ráno jsme se šli zase vykoupat, pak měla rozcvičku chatka č. 2 a potom byla snídaně (palačinky se šlehačkou). Než pro nás přijelo auto, hráli jsme přehazovanou. Když jsme dorazili k vodě, už na nás čekaly lodičky. Chvíli trvalo, než každý dostal pádlo a vestu, a pak už jsme mohli vyrazit. Nejdřív nám to moc nešlo, holky se hodně hádaly, Bára a Vicky se dokonce převrhly, ale pak jsme se různě vyměnili a rozjeli jsme se. Zastavili jsme se u malého kostelíka a pak už jen přenášeli lodě přes jez před Zvíkovcem.
Dneska jsme obědvali až v půl čtvrté (rizoto). Odpoledne přijela další návštěva (pan ředitel, paní Tomková, paní Pecková a paní Nikolašová), přijeli hasiči a ukázali nám svoje auto, udělali jsme oheň a opekli si k večeři buřty. Seděli jsme u ohně a zpívali a paní Doležalová a pan učitel pro nás připravili strašidelnou stezku. Když jsme jí všichni prošli, zavolali jsme rodičům. Pak přinesla paní učitelka Doležalová kytaru a hrála nám. My jsme zpívali a pak už byl čas jít spát.

(za chatku č. 4 Tobík)

Pátek 15. 9.
Dnešní noc byla chladná a ráno hodně mlhavé, přesto se našli odvážlivci, kteří do Berounky vlezli. Rozcvičku měla chatka č. 4. K snídani jsme měli míchaná vajíčka a pak už nás čekalo jen balení. Když jsme uklidili chatky a nanosili batohy k jídelně, šli jsme hrát přehazovanou. V 10.00 hod. už přijel pan Sivák s károu, aby naše batohy dopravil zpět do školy. Ještě chvíli jsme hráli a pak už byl čas k brzkému obědu (smažený sýr a hranolky) a loučení. Vylezlo sluníčko a slibovalo další krásný den. Pěšáci nasedli do autobusu na zastávce u tábořiště a cyklisté vzápětí vyrazili směr Jesenice. Ve škole jsme si rozebrali batohy a pospíchali domů.
Na příjemně strávený týden teď už budeme jen vzpomínat!

PS: Chválím všechny zúčastněné za vzorný přístup a chování a děkuji za příjemně prožité chvíle.