Projekt LES, 2. tř.

28. 02. 2023

Ještě se vrátíme k lednovému úkolu, kdy děti vyráběly lojová krmítka pro ptáčky. V průběhu měsíce jsme ptáčky pozorovaly a moc jim chutnalo. Všechna lojová krmítka jsou vyzobaná, nezbývá, než doplňovat krmítko, které máme ve třídě za oknem. Nejvíce se tam líbí velkému kosákovi.

Úkolem únorového projektu bylo pozorování přírody, nacházení pobytových znaků a určování stop lesních zvířat. Protože nám už tak krátký měsíc únor ještě zkrátily jarní prázdniny, do lesa se teprve vydáme. Ale i tak toho děti při povídání hodně věděly.

Uvědomily si, že stopy zdaleka nemusíme hledat jen v zimě. Pokud stopu nechápeme pouze jako otisk nohy ve sněhu či blátě, ale naopak jakoukoli známku toho, že zde zvíře bylo, najdeme v lese spoustu stop po celý rok. Stačí se jen velmi pozorně dívat. Na různých místech v lese najdeme bobky, pírka, okousané větvičky či odřenou kůru, požerky v kůře stromů nebo dírky od larev ve starém pařezu. Časté jsou i šišky ohryzané od veverek. Můžeme najít i třeba pavučinu, ulitu, shozený paroh.

Děti se učily přiřazovat stopy a povídaly jsme si o tom, co můžeme nosit zvířátkům do lesa na přilepšenou a kterému zvířátku co a nejvíc chutná. (například: kaštany, žaludy, mrkev, jablka, tvrdý chléb a pečivo) Vyplnily i kalendář, kde měly umístit zvířátka podle stop a potravy.

Nakonec si ve skupinách vyrobily obraz zimní přírody, kde umístily krmelce, zvířátka a přiřadily stopy zvířátek pomocí razítek. Všechny děti se aktivně zapojovaly a těšíme se, jaké překvapení nám přinese měsíc březen.

2. A